Centrele de suport au rol de informare, instruire si orientare pentru femeile din zonele rurale.
Centrele de Suport organizeaza atat sedinte individuale, cat si cursuri de calificare/ recalificare gratuite care completeaza activitatea Agentiilor Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) pentru multe dintre femeile din mediul rural este dificil sa faca naveta pentru a participa la cursurile de calificare/recalificare, organizate de catre AJOFM-uri, in orasele resedinta de judet. […]
Personalul centrelor, format din experti in formare profesionala si incluziune sociala ofera femeilor interesate sa obtina un loc de munca sfaturi practice, cum ar fi pregatirea unui CV, participarea la interviuri de angajare, precum si sprijin pentru inscrierea la cursuri de calificare/recalificare gratuite, in meserii adecvate oportunitatilor disponibile pe piata muncii din zonele de interventie ale proiectului.
Pornind de la optiunile existente pe piata locala a muncii, consilierii indruma femeile din zona respectiva inspre ceea ce li se potriveste cel mai bine, ajutandu-le sa aplice pentru locurile de munca disponibile. Femeile din mediul rural, beneficiare ale proiectului, sunt sprijinite:
• sa isi identifice resursele si abilitatile proprii
• sa isi clarifice interesele de actiune
• sa isi identifice motivatiile privitoare la dezvoltarea carierei
• sa realizeze planuri pentru atingerea obiectivelor propuse in ceea ce priveste cariera si obtinerea de venituri
• sa parcurga, la alegere, unul din programele de formare profesionala furnizate prin proiect
• sa caute locuri de munca existente in zona in care locuiesc, in conformitate cu abilitatile si motivatiile lor;
• sa participe la interviuri de angajare si la intalniri cu angajatorii locali
• sa isi construiasca repere pentru dezvoltarea unei afaceri pe cont propriu
Activitatile de consiliere sunt realizate astfel incat sa raspunda celor mai importante nevoi ale femeilor din mediul rural:
• nevoia de autocunoastere (in special, formarea unei imagini realiste privind propriile abilitati/ competente profesionale)
• nevoia de a dobandi mai multa incredere in sine (in special, increderea ca pot obtine si mentine unui loc de munca)
• nevoia de a-si dezvolta o atitudine pozitiva privind formarea profesionala
• nevoia de a-si dezvolta o atitudine pozitiva privind schimbarea situatiei profesionale
• nevoia de a primi suport in “lupta” cu stereotipurile de gen
• nevoia de a-si dezvolta abilitatile solicitate pentru diverse locuri de munca
• invingerea timiditatii
• informare si comunicare pe probleme actuale
Membrii echipelor de consiliere din Centrele Suport ale proiectului au urmatoarele roluri:
• de a facilita femeilor care vin la Centrele Suport autocunoasterea
• de a oferi femeilor beneficiare informatii despre programele de formare profesionala ce se organizeaza in cadrul proiectului
• de a oferi femeilor beneficiare informatii despre piata muncii si despre locurile de munca disponibile in zonele in care femeile locuiesc
• de a sprijini femeile in analiza alternativelor si alegerea drumului propriu privind profesia sau dezvoltarea unei afaceri pe cont propriu
Etapele serviciilor de consiliere urmaresc:
• Autocunoasterea (calitati, abilitati, interese, valori, preferinte)
• Informarea asupra oportunitatilor profesionale
• Luarea deciziilor
• Stabilirea obiectivelor
• Dezvoltarea unui plan de actiune
• Managementul schimbarii
• Trecerea la o noua etapa – educationala si/sau profesionala